Czym jest fotografia produktowa
Każdego zachwyca jakość i przekaz zdjęć promujących określonego rodzaju produkt bądź zdjęć katalogowych, ale nie każdy wie w jakiej technice zostały wykonane. Tak zwane zdjęcia produktowe to niemalże dzieła sztuki fotograficznej, których wykonanie wymaga olbrzymich umiejętności i wiedzy. W dobie materializmu i nieustanej promocji dostępnych na rynku sprzedaży towarów, segment fotografii produktowej rozwija się w bardzo szybkim tempie, a tak zwane packshoty zaczęły stanowić wyznacznik fotografii komercyjnej.
Co kryje się pod tajemniczą nazwą packshot?
Zgodnie z encyklopedyczną nazwą packshot to profesjonalny termin używany w branży reklamowej, pod pojęciem którego kryje się przedstawienie produktu za pomocą statycznego lub ruchomego obrazu. Formę obrotowego packshota uzyskuje się poprzez wykonanie pod różnym kątem sekwencji kolejnych zdjęć. Wykonane tą techniką zdjęcia składane są w prezentację i najczęściej znajdują zastosowanie w fotografii komercyjnej. W dobie rozwoju technologicznego fotografia packshotowa pozwala na stworzenie niezwykle atrakcyjnych i widowiskowych pod względem odbioru wizualnego prezentacji w wymiarze 3D bądź w formie video.
Sposób wykonania fotografii produktowej
Ponieważ każdemu przedsiębiorcy zależy na jak najlepszym zaprezentowaniu promowanego towaru, aby komercyjna fotografia produktowa odniosła oczekiwany efekt, musi być wykonana w najwyższej jakości. W dużej mierze jakość wykonania fotografii jest uzależniona od odpowiedniego ustawienia światła. Dla uzyskania jak najlepszych efektów w fotografii produktowej zastosowanie znajdują specjalne dyfuzory do flesza, które gwarantują delikatne rozprowadzenie światła po fotografowanym produkcie. By fotografowany produkt stanowił najważniejszy punkt wykonywanego zdjęcia wykorzystywane jest zazwyczaj neutralne tło o mało nasyconej kolorystyce. Doskonale sprawdza się tło, które tworzy optyczną nieskończoność, co pozwala skupić uwagę odbiorcy jedynie na przedstawianym produkcie. Fotografię packshotową charakteryzuje dokładne przedstawienie produktu przy naturalnym zachowaniu jego rozmiarów, wielkości oraz wysokości. Jest to wymóg nałożony w jednoznaczny sposób przepisami obowiązującego prawa, co gwarantuje nie wprowadzenie potencjalnego klienta w błąd co do wielkości, a nawet zawartości produktu. Jeżeli wykonywana jest fotografia packshotowa jogurtu zwierającego kawałki owoców to ich wielkość oraz ilość w pojemniku ma idealnie odwzorowywać autentyczną ofertę sprzedaży.
A może zdjęcie duch?
Przy wykonywaniu fotografii packshotowej często wykorzystywana jest forma prezentacji odzieży na niewidocznej postaci czyli „duchu”. Niewidzialny model nie rozprasza klienta tak jak piękna modelka czy przystojny model, co zwiększa jego skupienie na promowanej odzieży. Dzięki tak wykonanym fotografiom potencjalny klient może wizualizować sobie jak na nim układa się promowana część garderoby. Tego rodzaju fotografie cieszą się olbrzymim zainteresowaniem i z oczekiwanym efektem wykorzystywane są w prezentacji najnowszych kolekcji nawet przez największych potentatów w branży odzieżowej. Tak szybki rozwój fotografii produktowej gwarantuje potencjalnym klientom możliwość zapoznania się z oferowanym towarem, co w przypadku ofert wirtualnego rynku jest nieodzownym elementem handlowym. Wirtualny klient nie może dotknąć, powąchać ani przymierzyć produktu, a zdjęcia wykonane w technice packshotu mają stanowić alternatywę tego rodzaju doznań.