Fotografia reklamowa odzieży
Decydując się na sprzedaż ubrań przez internet zarówno zakładając sklep internetowy, jak i za pomocą stron pośredniczących, warto w pierwszej kolejności zastanowić się nad wykonaniem profesjonalnych zdjęć oferowanych produktów. Dobrze wykonane fotografie wpłyną pozytywnie na wizerunek firmy, a dodatkowo przyciągną uwagę i zachęcą do zakupu. Istnieją dwie dziedziny fotografii wykorzystywane do przedstawiania oferowanych produktów. Należą do nich: fotografia reklamowa typu „duch” lub zdjęcia ubrań prezentowanych na modelach, tak zwany lookbook. Każda z tych form ma swoją specyfikę.
Zdjęcia typu „duch”
Wykorzystywana technika w fotografii produktowej do przedstawiania ubrań, cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem ze względu na przystępną formę. Największą zaletą przedstawiania produktu w ten sposób jest przede wszystkim prostota. Jednolite tło i brak żadnych dodatkowych elementów na zdjęciu pozwalają odbiorcy całkowicie skupić się na przedstawionej odzieży. Ubrania na zdjęciu wyglądają jakby były założone na niewidzialny manekin. Istnieje również druga odmiana tej fotografii tak zwane flatshoty. Różnica między nimi jest taka, że flatshot przedstawia odzież ułożoną na płasko. Flatshoty często wykorzystywane są do przedstawiania ubranek dla dzieci chociaż sprawdzą się w przypadku każdego rodzaju ubrania.
Lookbook
Tego typu fotografia reklamowa wykorzystywana do tej pory najczęściej do promowania odzieży. Zasadniczą różnicą jest fakt, że w tym przypadku ubrania fotografowane są z pomocą modeli. Taka forma jest zdecydowanie bardziej skomplikowana. Ważne aby dobrze wyeksponować nie tylko promowaną część garderoby, ale również modela. Trzeba także pamiętać, że odbiorca powinien skupić uwagę bezpośrednio na produkcie, musi być on więc odpowiednio wyeksponowany. Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że łatwiej odbiorca ma zwizualizowany wygląd w przedstawionym ubraniu.
Aby stworzyć idealne zdjęcia trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników. Przede wszystkim ubrania nie mogą posiadać żadnych uszkodzeń ani zagięć. Dodatkowo wykonując zdjęcie należy produkt odpowiednio doświetlić, tak by przedstawić jego faktyczny kolor. W przypadku zdjęć typu duch lub flatshot należy również wybrać odpowiednie tło. Najczęściej wykorzystuje się odcienie bieli ze względu na swoją uniwersalność. Ponadto delikatne jasne tło pomoże lepiej wyeksponować oferowany produkt. Kolejnym, ważnym czynnikiem jest ostrość. Zdjęcia po dodaniu powinny być dobrej jakości, tak by po powiększeniu się nie rozmazały. Przydaje się statyw.
Przykłady zdjęć
Kolejny przykład flatshota. Streetwearowy i dosyć luźny charakter tej kurtki pozwolił ułożyć ją w teoretycznie niedbały sposób. W rzeczywistości dzięki temu ułożeniu każdy zamek, kieszonka czy wewnętrzny nadruk są wyraźnie widoczne.
Fotografia bluzeczki dziecięcej w stylu flatshot. Produkt położony na białym tle. Mocniejsze oświetlenie z prawej strony powoduje, że delikatnie rzucają się cienie na materiał. Dzięki temu zdjęcie nie jest całkowicie płaskie zachowuje swój luźny, dziecięcy charakter.
Zdjęcie na duchu bluzy kolarskiej. Zdjęcie przedstawia produkt z profilu, a dodatkowo zostało wykonane delikatnie od dołu, tak aby pokazać napisy na czarnym pasie po boku.
Fotografia „na duchu”. Tym razem życzeniem klienta było utrzymanie stylistyki zdjęć tak, aby produkt był pokazany bez najmniejszych zagnieceń. Zastosowanie odpowiedniego oświetlenia powoduje, że zdjęcie jest kontrastowe i pozwala zauważyć, że materiał z którego uszyto bluzkę w pewnym stopniu jest błyszczący
Zdjęcia z lookbooka dla producenta Garniturów, sesja studniówkowa.